Verhuizen is gebeurd. - Reisverslag uit Jelgava, Letland van Roelof Ende - WaarBenJij.nu Verhuizen is gebeurd. - Reisverslag uit Jelgava, Letland van Roelof Ende - WaarBenJij.nu

Verhuizen is gebeurd.

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

21 September 2009 | Letland, Jelgava

Beste mensen,

Afgelopen twee weken is er weer heel wat gebeurd hier in Jelgava. Ik had in het vorige bericht belooft om eerder een bericht te plaatsen, maar dat is er niet echt van gekomen. Bij deze dan toch nog een bericht(je).

Afgelopen twee weken, vanaf 7 september tot 18 september heb ik dus op de campus van de universiteit doorgebracht. Ik heb mij kamer daar gedeeld met een jongen uit Tsjechië in de kamer naast ons sliepen een meisje uit Tsjechië en Polen. We moesten dus een kamer delen met twee personen voor 300 lets samen. Een boel geld voor een kleine kamer, 1 te klein bureau en een paar stoelen. Verder wel aardig en gezellig geweest.

Mijn kamergenoot is er een die wel van een feetje houdt. Zodoende is hij in de eerste week in het holst van de nacht dronken thuis gekomen. Niet alleen, maar met een vriend die hij vier dagen daarvoor voor het eerst had ontmoet toen ze dronken waren in het park. Door hun gestommel ben ik wakker geworden en heb ik het allemaal gade kunnen slaan. Tot mijn grote schrik en verbazing begonnen beiden zich uit te kleden en sliepen vervolgens samen in een eenpersoonsbed!! De letss/rusische vriend snurkte als een os en gelukkig was mijn kamergenoot nog zo goed om hem te vertellen dat hij zoveel snurkte, maar het was wonderbaarlijk, beiden vielen als een blok in slaap na nog geen minuut en ik heb nog moeten wachten tot het gesnurk minder werdt.

Al met al toch wel wat meegemaakt zo. Mijn 3 internationale studiegenoten zijn leuke mensen en we kunnen het samen goed vinden, alleen de drank kan nog al eens overdadig vloeien.

Uiteindelijk zijn we afgelopen week flats gaan zoeken en hebben we met de man van 'bureau buitenland' bij een 4-kamer appartement gaan kijken. 3 slaapkamers en een woonkamer met een slaapbank. We hebben het huis gehuurd, voor ongeveer 220 lets per maand. We hebben nu veel ruimte en lucht voor minder geld. Ik zal kijken of ik eens wat foto's kan uploaden op een website. Zal deze link dan geven.

Over de studie: Het gaat hier nu beter. Ik begin meer lessen te krijgen en moet toch ook weer eens echt studeren. Dat is wel weer eens lekker. Nu nog wat zaken aan het regelen om een cursus over fruitteelt te volgen in Litouwen, een samenwerking met de letse universiteit. Zaken moeten deze week meer en meer gaan lopen. Ik heb niet teveel lessen deze week, dus kan ik lekker iedereen najagen om de lessen op te starten :).

Groeten en tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roelof

Hallo allemaal, welkom op de site van Roelof van 't Ende. Tijdens mijn studies Tuin & Akkerbouw aan de CAH in Dronten en de master Plant wetenschappen aan de Wageningen universiteit ben ik veel aan het reizen geweest voor stages. Op deze website verslagen van eerdere reizen en ik hoop de website bij te blijven houden voor toekomstige reizen. Groeten, Roelof

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 31759

Voorgaande reizen:

06 Juni 2011 - 18 Oktober 2011

De koffie in Ethiopie

01 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

Studie in Letland

18 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Stageavontuur in Malawi

07 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: