Terug in Letland - Reisverslag uit Jelgava, Letland van Roelof Ende - WaarBenJij.nu Terug in Letland - Reisverslag uit Jelgava, Letland van Roelof Ende - WaarBenJij.nu

Terug in Letland

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

28 November 2009 | Letland, Jelgava

Beste vrienden,

Ondertussen is het ongeveer 2,5 week geleden dat ik in Nederland ben geweest. Ik heb de 5 dagen in NL erg leuk gevonden. Familie en gezin weer ontmoet en met vrienden omgegaan. Erg leuk om iedereen weer te zien.

Maandag 16 november ben ik met AirBaltic weer naar Riga gekomen. Een zeer goede vlucht eigenlijk. Ik zat naast twee mannen(35 jaar) die nogal sociaal aangelegd waren en dus met mij aan de praat zijn geraakt. Over van alles is er gesproken. Ze kwamen uit Almere en waren op weg naar Litouwen om een 2e hands Range Rover op te halen. Het was naar mijn gevoel wat de elite uit Almere, al gedroegen ze zich niet zo. Maar goed, toen konden we bestellen, of ik ook bestelde. Ik bestel eigenlijk nooit, want het is hartstikke duur in het vliegtuig, voor maar weinig soeps. Volgens de heren moest ik toch ook wat nemen, want zij gingen ook bestellen. Normaal gesproken volgens hen, keken de mensen hen het eten uit de mond dus ze stonden er op dat ik ook wat nam. Nou ja, een koffie dan maar. Maar dat was weer te weinig volgens een van hen, dus heb moest ik van hen op hun kosten maar wat nemen. Ze gingen zelf voor de Smirnov Ice, dus voor mij ook een. Maar een was te weinig dus 2 voor iedereen, inclusief voor ieder een doosje pringels en voor mij ook nog de koffie en de muffin waar ik in het begin voor zou gaan. Het was onvoorstelbaar. Even voor 40 euro uitgegeven. Toen het op was, nog een Smirnov, maar die waren op, dus maar drie wodka en drie sinaasappelsap besteld en zelf gemixt. Het was eigenlijk te idioot voor woorden. En natuurlijk niet alleen drinken, maar daar moest ook eten bij, gevolg: de 4 laatste busjes pringels van het vliegtuig ook gekocht. Het was onvoorstelbaar en uiteindelijk is er voor 70 euro opgegeten. Het voelde, zeker in het begin, wat ongemakkelijk, maar goed, ze moeten doen wat ze niet laten kunnen, daar kan ik van meegenieten.

Dinsdag middag ben ik naar Vilnius vertrokken om daar voor de CAH op een onderwijsbeurs te staan. Twee docenten zijn uit Dronten gekomen en samen met Nadia, die vorige jaar in Dronten heeft gestudeerd voor 2 dagen op de beurs gestaan. Best leuk werk, veel mensen zien en spreken en veel snoepjes van de tafel eten. De avonden brachten we door in een restaurant en daarna in de Skybar van het hotel. Echt geweldig. De vrijdag en zaterdag waren we in Riga voor een andere onderwijs beurs, maar van dezelfde organisatie. Wederom leuk en gezellig, een totaal andere opzet van de beurs, maar wel stukken beter. De beide beurzen werden gehouden in het Reval hotel in beide hoofdsteden, in een conferentie zaal. Zelf sliepen we ook in het hotel, wat een luxe. Super ontbijt en vaak geen luch, maar 's avonds wel weer uit eten en dan naar de skybar. Wat een luxe en de school betaalt hopelijk alles!!!

En toen afgelopen week, wel even weer afkicken van de 'hotel' week. Druk geweest, een vol programma, een paar kleine toetsen gehad. Verder ook verkouden geweest, maar gaat eigenlijk stukken beter nu. Gelukkig weekend en even uitrusten. Volgende week een intensieve cursus 5 dagen van 9-17/18 over mycotoxinen in voedsel en de veiligheid van voedsel. Klinkt heel interessant, maar zal wel zwaar worden.

Tot zover, een goed weekend verder en morgen een goede zondag.

Roelof

  • 28 November 2009 - 17:37

    Angeline:

    zo te zien heb je even kunnen genieten van veel luxe! :D Mycotoxinen zijn erg interessant! maar dan moet je wel weten wie het zegt natuurlijk; een voedingsmiep! (A)

    Een goede tijd in Letland!

    Groetjes

  • 17 December 2009 - 07:48

    Fam Mostert:

    Beste Roelof,
    Alle voorbereidingen zijn gtroffen! Paspoorten idem! Hopelijk heeft Schiphol geen vertragingen met de prachtige sneeuwval van dit moment.
    We zullen wat Hollandse lekkernijen meenemen en kijken uit naar een goed weerzien.
    Groet,
    Jan-Hans, Pauline, Martijn en Adriaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roelof

Hallo allemaal, welkom op de site van Roelof van 't Ende. Tijdens mijn studies Tuin & Akkerbouw aan de CAH in Dronten en de master Plant wetenschappen aan de Wageningen universiteit ben ik veel aan het reizen geweest voor stages. Op deze website verslagen van eerdere reizen en ik hoop de website bij te blijven houden voor toekomstige reizen. Groeten, Roelof

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 31763

Voorgaande reizen:

06 Juni 2011 - 18 Oktober 2011

De koffie in Ethiopie

01 Augustus 2009 - 31 Januari 2010

Studie in Letland

18 Mei 2009 - 03 Juli 2009

Stageavontuur in Malawi

07 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: