Litouwen - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Roelof Ende - WaarBenJij.nu Litouwen - Reisverslag uit Kaunas, Litouwen van Roelof Ende - WaarBenJij.nu

Litouwen

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

08 Oktober 2009 | Litouwen, Kaunas

Beste mensen,

Een niet al te lang bericht vanuit Litouwen op het moment. Zoals al in een eerder bericht geschreven ben ik deze week in Litouwen voor een cursus fruitproductie. Maandag ben ik met een docent hier aangekomen in Kaunas, Litouwen om deze cursussen te volgen. We zijn hier met twee meiden uit Estland, 5 anderen uit Letland en een stuk of 10 uit Litouwen zelf.

De lessen zijn dus maandag begonnen over bessen, andere fruit soorten en hoe deze geteeld worden. Iedere dag deze lessen en docenten die het engels niet altijd machtig zijn, maken het best zwaar om alles goed te volgen. Morgen zal de laatste dag zijn en houdt iedereen de presentatie die hij/zij heeft voorbereidt. Dat zal wat worden als ik goed begrepen heb wat iedereen heeft voorbereid!!

Het is hartstikke leuk om hier te zijn, gezellige mensen en leuke gesprekken en een goede kamer. Verder krijgen we nog een extra vergoeding voor deze week, waarmee de kosten ruimschoots worden vergoed.

Maandag zal ik een mondelinge test hebben over melkverwerking en aanverwante zaken. Dus ook daar nog maar wat voor leren in deze week.

De herfst is hier goed aan de gang. Het is lekker koud aan het worden en winderig. Deze week was een en al regen en weinig anders. Een heel aantal bomen is al goed geel en rood geworden in deze tijd. Dus de warme kleren zijn nu wel nodig. Voor een goede winterjas moet ik nog op jacht.

Groeten,

Roelof

Roelof

Hallo allemaal, welkom op de site van Roelof van 't Ende. Tijdens mijn studies Tuin & Akkerbouw aan de CAH in Dronten en de master Plant wetenschappen aan de Wageningen universiteit ben ik veel aan het reizen geweest voor stages. Op deze website verslagen van eerdere reizen en ik hoop de website bij te blijven houden voor toekomstige reizen. Groeten, Roelof

Actief sinds 16 Juni 2008